Ուսումնասիրություն մայրենի լեզվից 4-րդ, 6-րդ, 10-րդ դասարաններում
Ուսումնասիրության ժամանակացույցը՝ նոյեմբերի 2-ին՝ ժամը 18.00-ից մինչև նոյեմբերի 5-ը,՝ ժամը 18.00:
Նշել դասարանը, սովորողների քանակը, նախորդ տարվա մայրենիի ուսուցչի անուն-ազգանունը, ձեր անուն-ազգանունը
- ի՞նչ եք հասկանում գրագիտություն, մայրենիի իմացություն ասելով
- ի°նչ որակների զարգացմանն եք ուղղում ձեր ջանքերը՝ որպես մայրենիի ուսուցիչ
- դասարանի ընդհանուր պատրաստվածությունը թույլ տալի՞ս է Ձեզ ձեր ծրագիրն իրականացնել. եթե այո՝ ո՞ր որակները, եթե ոչ՝ ի՞նչը
- ովքե՞ր չեն կարողանում գրավոր մտքեր շարադրել (անուն-ազգանուն)
- ովքե՞ր բլոգ չունեն կամ ունեն ու չեն գործածում (անուն-ազգանուն)
- ովքե՞ր չեն կարողանում կարդալ կամ կարդացածը չեն հասկանում (անուն-ազգանուն)
- ովքե՞ր են նախագծով աշխատում. նշել նախագիծը (անուն-ազգանուն)
- ստեղծագործական աշխատանք և վերլուծություն անել կարողանո՞ւմ են: Ովքե՞ր չեն կարողանում՞(անուն-ազգանուն):
- Ովքե՞ր մեդիահմուտ չեն (անուն-ազգանուն)
Գրագետ՝ ըստ Էդուարդ Աղայանի «Արդի հայերենի բացատրական բառարանի» — 1. կարդալ-գրել իմացող 2. քերականորեն և լեզվա-ոճային բավարար մակարդակով գրող 3. լեզվական-ոճաբանական՝ քերականական՝ ուղղագրական սխալներից զերծ 4. հմուտ, իր գործին տիրապետող հմտարար կատարող
Գրագետ՝ ըստ Ժամանակակից հայոց լեզվի բացատրական բառարանի — 1. գրել-կարդալ իմացող, 2. քերականորեն ճիշտ գրել՝ իր մտքերը շարադրել և խոսել իմացող, 3. որևէ բնագավառում անհրաժեշտ գիտելիքներին տիրապետող 4. քերականորեն և ոճական տեսակետից լավ շարադրված՝ գրված
Ես գրագիտություն ասվածը հենց այդպես էլ ընկալում եմ՝ իր մտքերը գրավոր և բանավոր շարադրել կարողացող սովորող: Իմ բոլոր ջանքերը ուղղված են հենց դրան:
Կարևորում եմ նաև ստեղծական-տրամաբանական-վերլուծական աշխատանքները, քանի որ կարծում եմ, որ սովորողի արտահայտած մտքերը պետք է ոչ միայն հասկանալի շարադրվեն, այլև դրանք պետք է նաև հետաքրքիր, ստեղծական լինեն և տրամաբանորեն կուռ կատուցվածք ունենան:
6-1 դասարամ — 21 սովորող — դասավանդող՝ Մարգարիտ Հարությունյան
Բոլոր սովորողները ունեն բլոգներ և բոլորն էլ գործածում են դրանք:
Բլոգներ ունեն և վարում են նաև հատուկ կարիքով սովորողները. Գևորգը՝ ուղեկից Սոնայի օգնությամբ, Տիգրանը՝ ինքնուրույն:
Բոլոր սովորողները, տարբեր հաճախականությամբ և ակտիվությամբ, մասնակցում են նախագծերի իրականացմանը:
Բոլորն էլ ունեն ՏՀՏ բավարար հմտություններ:
Արտյոմ Զաքարյան — վատ է կարդում, վատ գրում է: Չի սիրում աշխատել: Բայց լավ տիրապետում է ռուսերենին (մայրը ռուս է): Նախագծերից ընտրել է թարգմանչական նախագիծը և հաճույքով սկսել է թարգմանություններ անել: Սիրում է կառուցողական ֆիլմերը: Ֆիլմերի թարգմանություններ է անում: Դժվարանում է նաև վերլուծություններ կատարելիս:
Վահան Տեր-Պետրոսյան — դժվարությամբ է աշխատում: Դժվարությամբ է մտքերը շարադրում: Չի կարողանում վերլուծություններ կատարել: Եկել է 5-րդ դասարանից:
Գարեգին Ստեփանյան — Մտքերը վատ է շարադրում: Դժվարանում է վերլուծություններ կատարել:
Իրականացվող նախագծեր՝
- «Լուսատիտիկ» ամսագիր
- «Չաչանակ» մեդիա-բլոգ
- Գրաբար
- աշնանային օրագիր
- առաջարկում եմ կարդալ
- ռադիոնյութերի, տեսանյութերի ստեղծում
- ռադիոթատրոն
- գրաբարյան ընթերցումներ
- կարդում և ձայնագրվում ենք տարբեր բանաստեղծների բանաստեղծություններ
- հարցազրույցներ
- մենախոսություններ տարբեր թեմաների շուրջ
- անհատական, ընտանեկան ռադիո, տեսաֆիլմ
- շարադրել մտքերը տարբեր թեմաներով
- թարգմանություններ /ռուսերենից, անգլերենից…/
- ընթերցած նյութի վերլուծություն (ոչ միայն գեղարվեստական)
Ընդհանուր դասարանը բավականին ակտիվ է, նախաձեռնող, ստեղծական: Հեշտ է նրանց հետ նախագծեր իրականացնելը: Ունեն բավականին գրագիտություն՝ կրթահամալիրում գործող այլընտրանքային ծրագիրն իրականացնելու համար:
Դասարանն առանձնանում է իր ծայրահեղությամբ: Կա ակտիվ սովորողների խումբ, որոնք իրենց մայրենիի հմտություններով բավականին առաջ են անցել: Խումբը նախաձեռնող է, անընդհատ նոր գաղափարներ է առաջ քաշում: Կա սովորողների մի փոքր խումբ, որ ավելի պասիվ է և դանդաղ է առաջ շարժվում:
6-3 դասարան — 21 սովորող -դասավանդող՝ Արմինե Աբրահամյան
Բոլոր սովորողները ունեն բլոգներ և բոլորն էլ գործածում են դրանք:
Բոլոր սովորողները, տարբեր հաճախականությամբ և ակտիվությամբ, մասնակցում են նախագծերի իրականացմանը:
Բոլորն էլ ունեն տհտ բավարար հմտություններ:
Դասարանը իր մայրենիի իմացությամբ պատրաստ է կրթահամալիրում գործող մայրենիի ծրագիրն իրականացնելու համար: Ձևակերպում են մտքերը, կարդում են, քննարկում են, վերլուծում են: Ձեռքբերումները և առաջընթացները իհարկե տարբեր են: Եվ դա բնական է: Դասարանում հեշտ է աշխատանքային մթնոլորտ ապահովը: Երևում է, որ ինքնուրույն աշխատելու հմտություններ ունեն: Նախագծային աշխատանքի փորձ ևս ունեն: Հեշտ է նրանց հետ նախագծերով աշխատանքի միջավայր ստեղծել: Նախագծերով աշխատում են և տանը՝ որպես լրացուցիչ կրթություն, ր դասարանում:
Բոլոր սովորողներն էլ առաջարկված նախագծերից որևէ մեկում, տարբեր հաջողություններով, ընդգրկված են:
Մայրենիից դժվարություններ ունեցող սովորողներ
Ալբերտ Գրիգորյան — Մտքերը հստակ ձևակերպում է, բայց կետադրական որևէ նշան դնելու սովորություն չունի: Սա դժվարացնում է շարադրանքը ընկալելը:
Աստղիկ Խաչատրյան — ուշադրության կենտրոնացման և անընդհատ շեղվելու լուրջ խնդիր ունի, որով էլ բացատրվում է մայրենիի բացթողումները՝ հատկապես գրավոր խոսքում:
Հովհաննես Նալբանդյան — դժվարանում է կարդալ, մտքերը դժվարությամբ է ձևակերպում:
Իրականացվող նախագծեր՝
- Կարդացեք և լսեք մեզ…
- Գրաբար
- աշնանային օրագիր
- առաջարկում եմ կարդալ
- ռադիոնյութերի, տեսանյութերի ստեղծում
- ռադիոթատրոն
- գրաբարյան ընթերցումներ
- կարդում և ձայնագրվում ենք տարբեր բանաստեղծների բանաստեղծություններ
- հարցազրույցներ
- մենախոսություններ տարբեր թեմաների շուրջ
- անհատական, ընտանեկան ռադիո, տեսաֆիլմ
- շարադրել մտքերը տարբեր թեմաներով
- թարգմանություններ /ռուսերենից, անգլերենից…/
- ընթերցած նյութի վերլուծություն (ոչ միայն գեղարվեստական)
10-րդ դասարան
14 սովորող, 6-ը՝ այլ դպրոցից, 8-ը՝ կրթահամալիրից:
Գրագիտության մասին իմ մոտեցումը նույնն է՝ կարդալ, կարդացածը հասկանալ, վերլուծել, մտքերը հստակ, հասկանալի գրավոր և բանավոր շարադրել:
Մայրենիի աշխատանքային այս խումբը ունի մայրենիի օգտագործման բավարար և անհրաժեշտ հմտություններ, որպեսզի կարողանա իրականացնել կրթահամալիրում գործող ծրագիրը: Չնայած այլ դպրոցից եկած սովորողներն ունեին բլոգային ուսուցման հետ կապված դժվարություններ, բայց դրանք հաղթահարված են: Խմբի բոլոր սովորողներն ունեն բլոգ և ուսումնական նպատակներով գործածում են դրանք:
Հիմնական դժվարությունը ունենում են գրական ստեղծագործությունների վերլուծությունների ժամանակ: Դժվար է ընկալվում հատկապես ստեղծագործության գաղափարը: Դժվարությամբ են վերլուծում ստեղծագործությունը:
Այլ դպրոցներից եկած սովորողները սկզբում դժվարանում էին մտքերը ազատ շարադրել: Մտքերի արտահայտման ձևերի մեջ կաղապարում կա, որը փորձում ենք հաղթահարել: Առաջընթաց է նկատվում: Ստեղծական-ազատ մտքով, մտքերը շարադրելու կարողությամբ տարբերվում են կրթահամալիրի սովորողները:
Խմբի հետ իրականացնում ենք հետևյալ նախագծերը՝
Նախագծեր
- «Մանրէ» պատանեկան ամսագիր
- «Թարգմանություններ» թարգմանական ամսագիր
- աշնանային օրագիր
- հասարակական հնչեղություն ունեցող հարցերի քննարկումներ
- առաջարկում եմ կարդալ
- ռադիոնյութերի, տեսանյութերի ստեղծում
- ռադիոթատրոն
- գրաբարյան ընթերցումներ
- կարդում ենք տարբեր բանաստեղծների բանաստեղծություններ
- հարցազրույցներ
- մենախոսություններ տարբեր թեմաների շուրջ
- անհատական, ընտանեկան ռադիո, տեսաֆիլմ
- շարադրել մտքերը տարբեր թեմաներով
- թարգմանություններ /ռուսերենից, անգլերենից…/
- ընթերցած նյութի վերլուծություն (ոչ միայն գեղարվեստական)
- արմատական, ստուգաբանական բառարանների հետ տարվող հետազոտական աշխատանք
Էլեն Կարապետյան — անհատական նախագիծ՝ Առաջարկում եմ կարդալ
Եվա Սարգսյան, Սվետլանա Թումասյան, Էլեն Ջանոյան, Ռիմա Սիմոնյան — Թարգմանչական նախագիծ
Արփի Սահակյան, Շուշան Ադամյան, Նարե Մամիկոնյան, Էլիզա Աբրահամյան, Արփինե Հակոբյան — «Մանրէ» պատանեկան ամսագիր